Ordförandebrev Region Syd – Jens | Sverigedemokraterna Landskrona

Ordförandebrev Region Syd – Jens

Partivänner!
Idag startade det, förtidsröstningen. Vi har haft mycket publicitet den senaste tiden som jag hoppas kommer gynna oss. Opinionsundersökningarna svajar men vi ligger stabilt över fyra procent i riket vilket borde innebära betydligt högre siffror i Syd. Jag är otroligt stolt över det arbete som alla presterar och den tid som alla bidrar med. Alla de som sitter på kanslier och svarar i telefon och på alla de mail som kommer in, det har packats utskick, ideella krafter kör runt och levererar valsedlar och material runt om i hela distriktet.  Dag Sundius har tagit på sig rollen att ordna med alla valsedlar som levererats huller om buller. Det arbetet hade få andra orkat med och klarat ut, tack för detta Dag. Jag kan fortsätta skriva en lista på alla de människor som bär upp det här partiet men det är nästintill omöjligt med tanke på så många det är. Jag får helt enkelt tacka er så här och be er hålla igång hela vägen in i mål kvällen den 19 september.
På gång
Imorgon torsdag kommer våra valsedlar till samtliga hushåll, även de med ”Ingen reklam”-skyltar kommer få valsedlarna, då vårt utskick är samhällsinformation. Torsdagen därpå kommer distrikts valtidning även den till samtliga hushåll. På söndag ska vi hålla pressträff i Jönköping och lansera vår TV-reklam och vår radioreklam. På måndagen startar radioreklamen i Mix Megapol och i rockklassiker samt den TV-reklamen i TV4 Jönköping.
Avslutning på marknaderna
Det är inte många marknader kvar att besöka men de som är kvar är extra viktiga när de är så pass tätt inpå valet. Nu på fredag så är det marknad i Våxtorp, på lördagen är det marknad i Broby och på söndagen är det Lövestad marknad. Sist ut är Markaryds marknad som krockar med valfinalen i Nordvästra Skåne. . Idag torsdag har SD Höglandet Adelövs marknad som är en anrik och stor marknad. Hoppas på en bra och positiv rapport därifrån. I Småland tror jag även att det är marknad i Smålandsstenar på lördag.Här har vi ett ypperligt tillfälle att möta väljarna och verkligen via att vi är på gång nu!
Valfinal i Nordvästskåne
Lördagen den 11 september mellan klockan 14-17, äger Sverigedemokraternas valfinal rum i Nordvästskåne där bland annat Jimmie Åkesson och en särskilt inbjuden gäst kommer att tala. Information om den särskilt inbjudna gästen kommer att offentliggöras några dagar innan valfinalen. Men jag kan lova er alla att ingen vill missa detta möte! Det är viktigt att vi massmobiliserar då medierna kommer att vara på plats! Väl mött allihopa.
Med dessa ord så önskar jag er alla en fortsatt hektisk valrörelse.
Bästa hälsningar

Jens Leandersson