Om Pilängen och Sandvången | Sverigedemokraterna Landskrona

Om Pilängen och Sandvången

Det ligger många frågor och en viss oro i luften kring en del landskronabor dessa dagar. Framförallt kring det som kommer att behandlas på nästa fullmäktigesammanträde, nämligen Landskronahems försäljning av Pilängen och Sandvången. Där drivs just nu en smutsig kampanj från olika håll, som syftar till att piska upp rädslan hos folk runt om i stan, och inte minst mot Sverigedemokraterna. Med en blind tilltro till den felaktiga bild av sverigedemokrater som oppurtunistiska populister och ansvarslösa byfånar, försöker fanatiska motståndare att påverka partiet på olika sätt. Genom överdrivet fördomsfulla brev och sms vill man försöka påverka och driva bort oss från vår politiska linje, byggd på sunt förnuft och eftertanke.

Sverigedemokraterna i Landskrona har sedan 2010 gått till val på att genomföra huvudlinjen i Landskrona vägval; hårdare tag mot kriminalitet, upprustning av stadens områden efter decennier av vanstyre, lyfta skolresultaten, och se till att staden kan betala för sig själv, och inte vara beroende av statliga bidrag. Vi var medvetna om att det skulle ta många många år att få staden på rätt köl igen, och vi är fortfarande medvetna om att vi har många år kvar. Rom byggdes inte på en dag. Försäljningen är något som måste göras, för att Landskronahem ska kunna genomföra de förändringar som krävs för att få Norrestad att åter bli en fungerande del av Landskrona och inte förbli en No-Go zone, som polisen inte besöker utan beväpning eller eskort.

Frågor och svar om Landskronahems försäljning – Klicka här!