Föreläsning av Ebba Hermansson (SD) den 9 december | Sverigedemokraterna Landskrona

Föreläsning av Ebba Hermansson (SD) den 9 december

Söndagen den 9 december höll den sverigedemokratiske riksdagsledamoten Ebba Hermansson en uppskattad föreläsning om riksdagens arbete. Ebba sitter i Arbetsmarknadsutskottet och Utbildningsutskottet, samt är den yngste ledamoten i riksdagen. Hon var inbjuden i egenskap av riksdagsvalkretsens representant i riksdagen.

SD Landskronas andre vice ordförande, Tina Söderberg, hälsade de närvarande välkomna och sedan inledde Ebba sin föreläsning.

Ebba presenterade sig själv och sitt arbete i riksdagen. Ebba öppnade sedan upp för publiken att ställa frågor och intresset var stort. Det blev framför allt frågor och debatter om arbetsmarknaden, Arbetsförmedlingen, framtidens arbetsmarknad m.m.

Även lokalpolitiska frågor och debatter som t.ex. Enkla Jobb togs upp.

Efter den givande föreläsningar fick de närvarande möjlighet att mingla lite med varandra och med Ebba.

Ebba Hermansson håller föreläsning i Landskrona. Foto: Daniel Engström

Ebba Hermansson (SD) är riksdagsledamoten och sitter även i Arbetsmarknadsutskottet och Utbildningsutskottet, samt är den yngste ledamoten i riksdagen. Hon var inbjuden i egenskap av riksdagsvalkretsens representant i riksdagen. Foto: riksdagen.se