Debatt på biblioteket | Sverigedemokraterna Landskrona

Debatt på biblioteket

Måndagen den 23 april var SD Landskrona inbjudna till bibliotekets samtalscafé. Samtalscafé är en träff där personer som läst SFI och vill lära sig svenska på en ytterligare nivå kan besöka debatter, samt ställa frågor. Under våren har politiska partier varit inbjudna och den 23 april var det SD Landskronas tur. Representanter för SD Landskrona var Daniel Engström, vice ordförande, och Stefan Olsson, ordförande. Frågor som diskuterades var bl.a. invandring, jobb, sjukvård och trygghet. Många av migranterna som ställde frågor till SD Landskrona berättade om hur felaktig det svenska migrationssystemet är och hur svårt det är att få jobb. Det bevisar bara att SDs politik är den enda som fungerar, och Daniel Engström och Stefan Olsson påpekade gång på gång att grundproblematiken ligger i att Sverige tagit emot för många invandrare på för kort tid. Många av deltagare nickade instämmande i vissa av SD Landskronas förslag och fick även en bättre syn och inställning till SD.

Daniel Engström, vice ordförande SD Landskrona, tog emot frågor om SDs politik.